Granada jada, ja det e kje nåke lada.

Ja mina vänner, här är det varmt. För varmt. Ja, jag vet att jag inte borde klaga men jag klagar! DET ÄR FÖR VARMT. Så vad har hänt sen sist? Jag har duschat under ett strömavbrott, mycket intressant må jag säga. Jag har sett ännu en hårig stor spindel. Denna försvann innan den hann dödas så jag är lite "njeeeehhhh". Annars impuls-följde-jag-med mina norska vänninor till Granada i två dagar. Riktigt fint men lika varmt där. Jag tog en microbus hem på egen hand med x antal byten. Det är intressant det där med bussarna för man vet liksom inte om dom kommer gå. Antingen går dom eller inte, man står i kö och väntar. Ibland kan bussen komma efter 5 minuter och ibland kommer den efter 1 h. Och de som står först i kön får gå på först såklart. Jag stod sist vilket resulterade i brända axlar. Nu är jag tillbaka i Leon och jag träffade en svensk tjej på Bar Baro (stället som jag brukar äta på). Såg en tjej komma in med en fjällrävenryggsäck. "är du svensk?" frågade jag. "JA!" svarade hon. Så hon satte sig vid mitt bord och nu har jag skaffat mig en svensk kompis :). Världen är så liten.
Här kommer lite bilder från Granada-turen!

'
Livemusik på ett svindyr restaurant. Tre riktiga rockstars. Sjöng engelska hits på spanska. Bästa var nog Hello med Lionel Richie. "SCHELLOO". (men nu ska jag inte vara sån).
De tre musketörerna.
Garden Cafe, skitmysigt fikaställe.
Ja ni fattar, Garden Café.

Vi tog oss en liten båttur.
Vi åkte runt massa små privata öar där de rikaste i Nicaragua plus utlänningar (rika så klart) byggde sina sommarstugor.
Någon som känner för att köpa en liten ö?



Detta hus hade till och med ett eget litet kapell.


Lite kontrast från de sitter dag ut och dag in för att fånga lite fisk.








Och lite snapshots på det.













Piña Colada, Strawberry Daquiry och en Mango Margarita.

Nu skypar Elsa! Vi hörs när vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Eva

Det där garden caféet har jag varit på! Riktigt härligt! :) Köp en ö åt mig är du snäll, och ät massa buromelletes åt mig om du åker tillbaka till Granada! Bästa frukosten i världen. Ser ut som du har det rätt bra ändå, stay cool!

2012-04-06 @ 21:32:50
Postat av: Sara

Jag har badat i den där sjön! NEJ jag ville inte, JA det finns stora sötvattenshajjar där och JA, jag blev iputtad från båten!!

=ja, jag blev sjuk.

Men vissa av husen är häftiga :P



Älskar Schellllo! fin låt ;)

2012-04-09 @ 09:55:26
URL: http://sarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0