Igång.

Och så var jag igång med min uppsats. Eller jag har inte börjat skriva än men det känns liksom på G. Har bytt lite spår och tänker fokusera på milleniemålen, om Nicaragua är på väg att nå dom (med fokus på mål 2) etc. Fast jag kan väl egentligen inte generalisera min uppsats för hela landet men åtminstone det distrikt jag tillhör nu. Så ja, en liten change of plan om min handledare bestämmer sig för att svara på mitt mail...

Satt hela förmiddagen och hittade massa intressant "tidigare forskning" om mitt ämne i Nicaragua men det störande är att jag inte kan skriva ut det för att man inte kan spara ner det som pdf. Jag kan bara läsa det i adobe digital-någonting och det sparas bara i 14 dagar. SEGT! Nåväl. Då har jag väl en deadline på 14 dagar då...
Efter mina timmars plugg bestämde jag mig för att leta rätt på det franska bageriet. Det visade sig att det låg nära min affär så det var ju smidigt! Blev överlycklig när jag såg att de hade grovt bröd, så jag beställde en sån där grov macka och så guavajuice till det. Fint som snus. Hade kameran med mig och fångade en söt dam på bild. Hon fick mina sista mynt och blev riktigt smickrad när jag frågade om jag fick ta en bild. Alla blir så glada när dom kommer med på bild! Inte som vi svenskar som blir generade eller måste envisas med att göra fåniga grimaser för att ens fångas på bild. Passerade även en grupp som manifesterade för ett mer jämlikt samhälle. Bra där Nicaragua! Annars passerar dagarna sjukt snabbt och jag har nu varit här i mer än 2 veckor. Det går fort men jag saknar faktiskt min lilla bebis. Behöver ett djur, tror nästan jag förstår före detta missbrukare som återvänder till samhället efter rehab. hej abstineeens. Det är nämligen svårt att passera alla söta hundar utan att röra dom. heehee.
och så självklart måste jag avsluta med en mysbild med kissekatten! mjaaooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0