Leon dag 1,5 och början på dag 2.


Kära vänner, tack för all omtanke och peppande ord. Jag mår bra - det går bra nu kompis, det går bra. Det är märkligt hur en individ så snabbt kan klara av en sådan omställning att förflytta sig från en kultur till en annan. Nu vågar t.o.m. jag gå runt barfota! Nu känns det som att jag varit här i flera veckor och dagarna känns långa fast ändå inte. Det händer saker hela tiden att det psyket tror att det gått flera dagar istället för bara en. Så från att ha en någorlunda labil förmiddag så blev allt mycket bättre, dvs. efter spindeln dödades. Jag började prata med killen i receptionen och han visade mig på en karta hur man tog sig in till stan. Sagt och gjort, jag tog min stora ryggsäck och promenerade till supermercadon för att handla käk. DOG i värmen, en svart, tjock ryggsäck är icke att rekommendera! Väl på supermercadon fick jag återigen ”njeh-”känslan för det finns så mycket att välja på men ändå inget man har lust att äta. Slutade med att jag köpte nudlar och drickyoghurt med 10 kg socker i.


Sedan knallade jag hemåt, åt och knallade ut igen. Det blev ett par vändor fram och tillbaka och nu känner jag mig sjukt världsvan!


På hostelet har jag nu lite smått börjat lära känna några canadensare som i alla fall ska stanna en vecka samt två norska tjejer och via dom har jag börjat lära känna några australiensare. Tror jag dom var… Alla flänger ju hit och dit så i slutändan är det lite svårt att hålla koll på allt och alla!


På eftermiddagen chillade jag med en öl i favorithängmattan och jag och de norska bruttorna beslöt oss för att gå ut och käka. Sagt och gjort, vi satt på Bar Baro under earth hour och myste med öl och mat. Till efterrätt beställde vi varsin strawberry daquiry som var himmelskt god. Nam. Blev dock inga bra bilder för att allt var släckt. Det var lagom kul att sitta på en restaurant med avstängda fläktar. allt för moder natur, allt för henne.

Tillbaka på hostelet avslutade vi kvällen med lite vin med australiensarna innan det var dags att dra sig tillbaka. Det var en nöjd tjej som somnade och sov som en stock hela natten!


Idag har jag skypat lite med elsie innan jag begav mig mot stan för att ta ut lite pengar. Imorgon ska jag nämligen rida runt lagunerna, käka god mat och kika på vulkanerna. Feijnt dä! Skulle ju egentligen boarda ner en vulkan men det bytte jag ut och tar det senare i veckan. Måste passa på att njuta lite innan allvaret börjar.
Här kan ni läsa om volcano boarding och här kan ni läsa om horseback riding.

Annars hänger jag mest här, på favoritplatsen (hängmattan) och tittar upp på limeträdet. Hostelet spelar Jack Johnson och det blåser svalt. – Njuter för fullt! 
Harmoni, mina vänner, harmoni.



Snart ska australiensarna laga middag åt mig och norrmännen. Ser fram emot detta.

 

Om jag trivs nu? Svar ja.

 

 

 

Nöjda tjejer under earth hour. Bilder tagna av norskorna Marthe och Ågot. Här kan ni läsa deras blogg!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Anna du ger mig sån nostalgi.. det är som att återupplevA när jag var där borta och red på hästar genom regnskogarna (trillade av).. njut njut njut !!(och trilla inte av :D)



Du kommer träffa så många underbara personer.. hur länge ska du vara där nu då?

2012-04-02 @ 13:54:49
Postat av: Becca

Dale dale! Seguí adelante! :D Du äger

2012-04-02 @ 16:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0