San Jacinto

Igår bestämde jag, Tove, Erika och Christian oss för att ta oss en tur till San Jacinto för att titta på bubblande vulkanlera. Sagt och gjort, vi tog en taxi och stack iväg. Galeet varmt! Tydligen så hade det varit en vulkan där innan, sen fick det utbrott och så "föll vulkanen ner" och blev bubblande lera. Något sånt var det. Vi  blev guidade av små barn som visste ALLT. Dom kallade mig för Doña och jag har nog aldrig känt mig så gammal. 

Ganska häftigt ställe ändå. Dock så hade en hund trillat ner i en av pölarna med sina valpar och dött. Jag vägrade se detta själv men de andra berättade att det nyligen hade hänt. Som en kokt hund. HEMSKT! Det vita på marken skulle man undvika, där var marken mjuk (och alldeles för varm) så att man kunde trampa igenom. 

Nåväl. Så här såg det ut iallafall! Enjoy:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0