Vill klaga lite.

Igårkväll blev jag fruktansvärt dålig. Ganska svårt läge när man bor på ett hostel, inte känner någon och man är för svag för att ens lämna sitt rum för att gå 10 m till det allmänna köket och koka upp vatten på en gasspis för att kunna tillaga lite varma koppen, i 35 graders värme - 40 i köket. Särskillt tungt var det när det idag var första dagen på "jobbet". Taxi till centralen, hoppig fjuttbuss till en ännu varmare by för att möta upp min handledare på plats. tack och lov hade de AC på kontoret. Stannade bara en h. Förklarade att jag mådde lite dåligt. De förstod. Måste bara påpeka, det är fruktansvärt svårt att prestera när det är SÅ VARMT och ja, man har varit lite sjukt. Jag tog bussen hem, sov i 4 h. Vaknade i förtvivlan och tittade på klockan, 13-nånting och jag kopplade yrvaket att det var svensk tid vilket innebär att klockan skulle va typ 9 här. Det i sin tur skulle innebära att jag hade försovit mig till en bussresa som skulle ha tagit mig norrut för en 2 dagars kurs. PANIK. Hoppar upp ur sängen, glömmer totalt bort att min kropp är tömd på näring och jag faller till marken. När jag väl ligger där inser jag ju förstås att klockan ÄR 13 nånting, samma dag, och jag har inte alls försovit mig. 

Andas anna andas.

Lite skype med mor som förstår det där med att stressa och prestera i en ugn. 

Tvingade iväg mig till en restaurant för att få i mig nåt, gick hem. Duschade. Tittade på Ally McBeal och duschade igen. Snart ska jag lägga mig. Ska ju faktiskt upp 4 imorn.

Kursen jag pratar om behandlar aga. Här slår man barnen för att de ska kunna lära sig. T.ex. Om du inte gör dina läxor kommer jag att slå dig. Absurt va? Men det är som min handledare sa, vad ska man göra då? När barnen inte lyssnar om man inte slår en? Det är lite naivt att bara säga "men genom att prata med dom så kanske dom förstår". Dom förstår inte, det är en helt annan mentalitet. Det fungerar inte så. APEADECO står för att man inte ska aga (såklart) så kursen går ut på att diskutera vad man ska göra annars, uppmärksamma alternativa metoder etc. En självklarhet för oss, men inte för dom.
Det kommer bli sjukt intressant.
Nåväl. Det var allt för mig.

Kommentarer
Postat av: Lisa Gustafsson

Du är fantastisk Anna som gör det! Skickar kram och krya på dig:) grymt att du bloggar om dina äventyr med så vi bleka mellanmjölkare får känna oss lite levande. U go girl!

2012-04-11 @ 08:18:32
Postat av: Kerstin

hola chica! :) heja dej så duktig du är! Låter jättespännande alltihop, även om jag är tacksam över att få slippa håriga spindlar...

Ska din MFS handla om barnaga?

2012-04-12 @ 23:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0